Zwangerschapstest Kruidvat

Nadat ik door een zwangerschapstest van een ander merk erg aan het twijfelen werd gebracht, heb ik gekozen om de test te herhalen met de Kruidvat zwangerschapstesten. Wat ik van deze testen vind kun je hier lezen.

De Kruidvat zwangerschapstesten zijn, zoals je misschien wel kunt raden, verkrijgbaar bij de Kruidvat. Één verpakking bevat twee testen en deze kosten €4,99. Op de voorzijde van de verpakking is te lezen dat het resultaat binnen 5 minuten af te lezen is, dat de test 99% betrouwbaar is en je kunt zien hoe de test eruit ziet. Op de achterzijde van de verpakking staat een korte gebruiksaanwijzing met plaatjes wanneer er sprake is van welke uitslag. In de verpakking zit een uitgebreide gebruiksaanwijzing en een pipetje om de urine op te kunnen zuigen (niet op de foto).


Deze test werkt door het meten van de hoeveelheid HCG (Humaan choriongonadotrofine = zwangerschapshormoon) in de urine. Helaas is bij deze test niet terug te vinden vanaf welke waarde de test positief uit zal slaan. Ook is niet terug te vinden vanaf wanneer deze test gebruikt kan worden, ik ga er dus voor de “veiligheid” maar vanuit dat dit de eerste dag van de gemiste menstruatie is. Er wordt wel aangegeven dat het niet uitmaakt welke urine je gebruikt, maar dat ochtendurine de voorkeur heeft omdat deze geconcentreerder is. 


De test werkt als volgt:

  • Vang wat urine op in een schoon en droog potje.
  • Haal de test uit de verpakking en plaats deze op een vlakke ondergrond.
  • Zuig door middel van het pipet wat urine uit het potje.
  • Houd het proefpipet verticaal en druppel exact 4 druppels urine op het monster (pijlmarkering).
  • Lees het resultaat na 5 minuten af. Lees het resultaat na afloop van deze 5 minuten niet meer af.

Zoals gezegd heb ik deze test pas gebruikt nadat een andere zwangerschapstest geen duidelijk resultaat gaf. Op de derde dag van mijn gemiste menstruatie heb ik de test van de Kruidvat gebruikt volgens de aanwijzingen die in de bijsluiter staan. Het controlestreepje verscheen vrij vlug nadat de strip zich volgezogen had met urine en na een aantal minuten begon daar ook een mooi, duidelijk en paars teststreepje te vormen. Na vijf minuten was er echt geen twijfel meer mogelijk, we zijn zwanger!

 

Mijn eindconclusie: Ik ben erg tevreden over de Kruidvat zwangerschapstesten! Ze zijn ontzettend gemakkelijk in gebruik onder andere door het handige bijgeleverde pipetje waarmee je de urine nauwkeurig kunt doseren. Ook het resultaat is duidelijk, geen vage streepjes, gewoon duidelijke paarse lijntjes. En dan de prijs, vijf euro voor twee testen, dat vind ik ook echt geen geld! Mocht ik ooit nog een keer een zwangerschapstest nodig hebben dan ga ik echt deze halen. Goede testen, met een duidelijk resultaat, voor een zeer goede prijs!